2011-12-18

Säg hej till...

  
...ja vad den här Herrn ska heta det får väl min lilla Signorina bestämma när hon hittar honom i julstrumpan om några dagar. Han har legat ett bra tag i min "projektlåda" och nu är han äntligen färdig. Vad som behövdes var en skön fjärde-adventseftermiddag i soffan medan mina två M låg och snarkade på var sitt håll.


Det ursprungliga mönstret till nallen hittade jag i boken "Välkommen till virkligheten" men jag har modifierat det litegrann. Min nalleman har tex inga kläder, jag virkade honom helt i brunt för jag tänkte att jag skulle sy lite "riktiga" kläder till honom som man kan ta på och av. Brukar vara ett uppskattat tidsfördriv. Dessutom har jag broderat dit större ögon än vad det skulle vara och så fick han ett litet rött hjärta i filt. Det blev en hel del virkfel under arbetets gång men det gjorde inte så mycket, han blev ganska charmig tycker jag. Han ser ju lite ensam ut förstås, han kanske skulle ha en liten kompis...    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar