2012-01-06

En kompis till Nalle!


Här är han, Nalles nya kompis! Han kom till under mysigast möjliga förhållanden, i soffan framför brasan under en lång skön julhelg hemma i Sverige. Här har han krupit upp på fruktfatet men allra helst myser han med Nalle och lilla Fröken M. Under arbetet med Kanin har jag insett att Nalle är avig! Inte visste jag att det finns avig och rätsidor även på virkade saker men det syns faktiskt på bilden nedan. Nalle ser ju alldeles rutig ut! Ja ja, man lär så länge man lever. Nalle är dock inte bara rutig, han har ett hål i huvudet också, till skillnad från Kanin. Kanin slapp det där hålet eftersom jag äntligen har lärt mig hur man gör magiska ringar! Väldigt praktiskt och ganska enkelt när man väl kommer på hur man ska göra. Det finns massor av tutorials på nätet men det kluriga är att hinna med att titta och prova själv på samma gång.  

Mönstret till Kanin hittade jag på den här fina bloggen: http://crochetamigurumi.blogg.se/2011/march/monster-pa-lilla-kanin.html 
Det gick ju faktiskt inte att motstå honom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar