2012-02-15

Dinosauriefeber - del 2

I sista sekund är den äntligen färdig! Om allt går vägen och förkylningen inte förvärras över natten så kommer det att komma en liten dinosaurietjej till karnevalsfesten på skolan imorgon!


Jag var övertygad om att den här gröna luvtröjan i fleece hade förpassats till "för liten"-lådan på landet men så dök den till min glädje upp längst inne i lilla frökens garderob! Tänk vad man kan fynda där inne! Lite kort i ärmarna är den men till maskeraddräkt duger den gott och så passar den ju nästan perfekt ihop med dinosauriesvansen som jag sydde för ett tag sedan. Jag fixade till en nos av tjock filt och sydde fast tänder i vit filt. Ögonen - som skulle vara snälla enligt instruktionerna  - har jag limmat fast med hobbylim. Avslutningsvis sydde jag fast taggar längs ryggen och upp på huvudet. Jag klippte ut kvadrater av ceriserosa filt och sydde fast dem på diagonalen i mitten av bakstycket. Sen vek jag ihop dem så att det blev trianglar och sydde ihop för hand.






















Enda problemet nu är att det eventuellt blir väldigt varmt inne i Herr Dinosaur, samt att det kan bli lite svårt att se ut genom honom. Men vi löser det på något sätt om bara Gud i himlen (eller vem det nu är som har hand om sånt här) ser till så att lilla Fröken M är frisk imorgon!


   

5 kommentarer:

  1. den är helt underbar!! arvid vill att jag syr en dino-svans till honom - så jag tackar för inspirationen. ha en riktigt skön helg! kram

    SvaraRadera
  2. Tack!! Vad roligt att kunna inspirera tillbaka för omväxlings skull!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla Nina och Helena!

    SvaraRadera