2011-12-10

Broderi brodera broderallanlej!


Lilla fröken M har börjat skolan! Ja för i Italien börjar man skolan det året man fyller tre år. Fast skola och skola, egentligen liknar det väl mest svenska förskolan. I vilket fall som helst så är det mycket man ska ha med sig till skolan. I Italien är det poppis att brodera in barnets namn på alla hakklappar, handdukar och påsar som behövs. Inte riktigt "my cup of tea" men man vill ju inte vara sämre än de italienska mor och farmödrarna. Så ett skolkit inhandlades. Lilla fröken fick själv välja färg och motiv och då kunde det ju bara gå på ett sätt... Mönstret till alfabetet hittade jag på den här sidan http://www.brodera.nu/bokstaverikorsstygn.htm Var Hello Kitty mönstret kom från minns jag tyvärr inte riktigt. Sen var det bara att sätta igång och oj vad skoj det var! Nu är jag sugen på att brodera något lite roligare och jag har fått en massa inspiration från den här sidan http://www.fuldesign.se/2007/nya-gratisbroderier/ Kanske inte på något skolkit dock... Härom dagen när jag lämnade lilla fröken i skolan så drog hon med mig in i badrummet och visade att en av hennes små klasskamrater minsann hade en handduk med små broderade fotbollsspelande elefanter. Hmm, ska jag ta mig ann utmaningen?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar