2011-12-15

Prinsesskrona

Härom dagen fyllde jag på mitt filtförråd. Hittade tjock fin filt som jag tänkte göra ett hus av till lilla fröken M. Innan dess var jag dock tvungen att hitta på någonting att fylla det där sista paketet i adventskalendern med och den rosa filten passade ju väldigt bra till en prinsesskrona! Det var inte riktigt lika enkelt att göra den som det kanske kan verka. Jag gjorde först en mall av smörpapper. För att få till lutningen på kronan så virade jag pappret kring ett glas. Sen klippte jag av längst ner så att botten blev jämn. Så mätte jag hur hög jag ville ha kronan och klippte samma kurva där uppe som där nere. Sen var det bara att rita dit "taggarna" och klippa bort överlappningen. När mallen var klar så nålade jag på den på filten och klippte ut. Jag sydde ihop kronan och dekorerade den med några pärlor. För att den ska sitta på sydde jag fast ett resårband att fästa under hakan. Klart! Hoppas nu bara prinsessan herself gillar den.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar