2011-12-01

Adventskalender


Vad som är bra med att starta en blogg är att man måste börja göra en massa saker för att ha någonting att skriva om. Vad som är bra med just den här bloggen är att jag inte har tänkt att skriva om mitt obefintliga träningsliv eller något annat liknande utan om pyssel! Lagom ansträngande alltså. Såhär i adventstider dyker det dessutom upp en massa gamla grejer som man kan passa på och sätta in här. Som den här adventskalendern som jag knåpade ihop till lilla fröken M förra året. Jag hade min egen gamla adventskalender i minnet när jag gjorde den. Fantastiskt nog hittade jag allt material som behövdes nere i färgaffären runt hörnet. "Pyssliga" affärer står annars inte särskilt högt i kurs här i Italien där jag bor. Jag använde juteväv som bakgrund och sen klippte jag ut alla figurer i filt och klistrade på. Några pärlor fick agera snöflingor, knappar blev hjul och så sydde jag fast nyckelringar att hänga paketen i. Blev ganska nöjd med resultatet! Igår kom tillslut även paketen upp och i dem finns det också ett och annat pyssel som kan tänkas dyka upp här framöver... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar