2012-02-29

Gröna fingrar

Ett envist litet förkylningsvirus har fått skaparlustan att tryta senaste veckan men något litet har jag lyckats åstadkomma iallafall. Min garnlåda svämmar över och jag har tänkt länge att jag borde sticka upp lite restgarner - så att jag kan svämma över lådan med nya garner. Sagt och gjort. Jag hittade mönstret till de här handledsvärmarna på Drops hemsida: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=98&d_id=33&lang=se 
Det såg enkelt och snabbstickat ut. Men det där med tunna stickor är bara inte min grej alltså. Någonstans mitt i första vanten tröttnade jag och bestämde mig för att göra en variant på mönstret. Jag sydde ihop överkanten med underkanten istället för sidorna. Värmarna blev alltså randiga på längden istället för på bredden. Dessutom virkade jag en kant runt tummarna också. Tja, det blev ganska bra tycker jag. Framförallt gillar jag själva idén med handledsvärmare. Jag fryser alltid om händerna, särskilt när jag sitter stilla framför datorn, men nu är det slut med det hoppas jag. Det är ju bara synd att det skulle hinna bli vår och 15 grader varmt ute innan jag kom på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar