2012-02-10

Dinosauriefeber

Februari är karnevalstid i Italien! Det firas karneval i varenda liten stad och givetvis även i skolan. Det byggs otroliga figurer i papier maché som paraderas på vagnar runt om i städerna, det kastas konfetti och framförallt så klär man ut sig. Affärerna är sprängfyllda av fantastiska maskeradkläder i alla former, färger, storlekar och prisklasser. Inga som passar lilla Fröken M dock. Nej, för Lilla Fröken M ska klä ut sig till dinosaurie. Inga prinsesskläder eller ens teletubbiedräkter duger. "Jag vill vara dinosaurieeeee!" Okej, what to do? Lyckligtvis hittade mor i huset det här jättefina mönstret  till en dinosaurie- eller egentligen drak-svans:
Visserligen ville lilla Fröken vara en "Triceratops" men nånstans där satte mamma gränsen.

Jag offrade en gammal filt från IKEA och använde rosa filt till taggarna. Själva sömnaden gick smidigare än förväntat men en del har man lärt sig även den här gången; man kan tydligen varken stryka på eller sick-sacka i fleece tyg, eller åtminstone så kan inte jag det. Ja, jag vet att jag är nybörjare.

Sådärja, då var det bara resten av dräkten kvar då! Fortsättning följer...


 

1 kommentar:

  1. Gamla M är väldigt imponerad av karnevalsdräkten, spännande att se den i real life.

    SvaraRadera