2012-02-21

Tant Grön?





En styck halsvärmare färdigstickad! Faktiskt så var nog det svåraste med hela projektet att få till ett bra kort. Den här halsvärmaren är nämligen grön och inte alls lika grå och tråkig som den ser ut på bilden. Mycket bättre i verkligheten alltså, såklart! Garnet har jag tagit från en gammal poncho som jag stickade för några år sedan. Jag älskar garnet, men den där ponchon har jag nog faktiskt aldrig ens satt på mig. Kanske för att jag stickade den lite på måfå, utan mönster. Ingen bra idé med facit i hand. Nu, efter x-antal år, kunde jag iallafall äntligen förmå mig till att repa upp den. En eloge till mig själv och mitt idoga fästande av alla ändar, det var inte precis bara att dra upp den om man säger så. Bra iallafall det där med att man kan återanvända gamla misslyckade stickprojekt. 

Mönstret kommer från Drops http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=122&d_id=37&lang=se Verkligen superenkelt och snabbstickat, precis i min smak! 

Men ingen semmeldag utan semlor, även om det blev minisemlor den här gången. Jag vet inte varför jag envisas med att baka dem egentligen. Lilla M tycker inte om grädde och vill dessutom helst att jag ska ta bort "det där gula i mitten". Stora M har inte heller mycket till övers för denna svenska delikatess och nu när han är på diet är han extra svår att övertyga. Nej, jag får nog helt enkelt offra mig och äta upp allihop själv då. Synd och skam är det. 

God semmelafton på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar