2013-12-04

Pausprojekt

Av bloggaktiviteten att döma så skulle man kunna dra slutsatsen att det inte händer så mycket på handarbetsfronten här hemma. Icke! Skenet bedrar. Här stickas det febrilt. Åtminstone under den dryga timma mellan dess att de båda fröknarna somnat in och att jag själv stupar i soffan. Problemet är det att jag håller på med ett evighetsprojekt. Nåja, det är visserligen bara en kofta till lilla S (dvs storlek 9-12 månader) men eftersom den stickas med tunt garn och även har ett kabelmönster så tar det sin lilla tid. Minst sagt. Men mer om detta i ett kommande inlägg. 
För att få en paus i pillandet så stickade jag en halsduk åt lilla M. Ibland är det skönt med nåt som går snabbt och kräver minimal tankeverksamhet. Garnet hittade jag på marknaden här, och jag kunde inte motstå det. Jag lade upp 23 maskor på stickor nr 5 och stickade sk "alpstickning" i ca 100 cm. Sen dekorerade jag med två virkade blommor. Mönstret till dem hittade jag här. Voilà! En styck halsduk åt lilla Fröken M. Slutet gott allting gott. Nästan iallafall. För Lilla M vill tydligen helst ha en "Ormhalsduk". En såndär med knappögon och tunga, som en av killarna i hennes klass har. Lila ska den visst vara också. Hmm, tål att tänkas på. Nu: tillbaka till pillandet. Eller? Jag har ju faktiskt ett halvt nystan kvar. En matchande mössa kanske?  


 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar