2013-11-08

Snabbstickade sockar till S!

Nu är den här. Hösten. För trots att vi tydligen har haft den varmaste oktober här sedan 1974, så börjar det bli lite kyligare nu. Och i år välkomnar jag det. Kanske för första gången någonsin så har jag längtat lite i smyg efter det där dimmiga och ruggiga. För det är ju ändå ganska mysigt att få ta på sig koftor och raggsockar, dricka te och tända ljus. Och bäst av allt, dags att sticka!
 
De flesta av lilla S alla vinterkläder ligger strategiskt nog i en låda på landet, bland annat alla sockar och skor i rätt storlek. Vad göra? Jag hade en del Drops Eskimogarn över sedan jag stickade den här tröjan. Perfekt för ett par snabbstickade raggsockar. Mönstret hittade jag på Drops. Det blev ett par varma och gosiga små sockar. Lite korviga kanske och inte snyggast i stan, men jag tror att de kommer att värma S små tår även när vi åker till nordligare breddgrader över jul!   

1 kommentar:

  1. Kommer nog att värma lilla S på ett alldeles utmärkt sätt

    SvaraRadera