2013-05-29

Pastelligt till lilla S! - Pastels for little S!



Enligt almanackan borde det inte vara virksäsong längre men tittar man ut genom fönstret så är det en annan historia. Någon vår har vi knappast haft här och nu verkar det som om vi skippar sommaren också och hoppar direkt till hösten. Suck. Nåja, man får göra det bästa av situationen och krypa upp i soffan med bebis och en virknål. Jo för jag har kommit på att jag kan amma och virka samtidigt :D
 
Det blev mycket grått innan vi visste vem som fanns där inne i magen så nu hade jag lust att virka nåt lite gladare. Jag är inte jätteförtjust i pasteller men jag hittade det här bomullsgarnet på den lokala marknaden och tyckte att det var ganska fint. Egentligen tyckte jag bäst om färgerna var för sig men där satte lilla M in sitt veto. Både lila och rosa skulle det vara till lillasyster och jag tror faktiskt att hon hade rätt, jag gillar resultatet.  
 
Jag är ganska nöjd med mig själv som fullföljde hela projektet. Mönstret var enkelt och själva virkningen gick smidigt men ränderna gjorde att det blev en och annan tråd att fästa om man säger så. Ja, så nu får vi bara hoppas att det blir en kall sommar då så att lilla S kan använda sin kofta innan hon växer ur den. Men det verkar ju inte precis bli några problem med att få den önskan uppfylld...
 
*********
 
According to the calendar it shouldn't really be crocheting season any longer. But if you look out the window you'll find it's quite a different story. So more often than not you'll find me cuddled up in the sofa with my baby S and a crochet hook. Yes because I've come to realize that I can crochet and breast feed at the same time :D 
 
S's wardrobe needed some colour so I went with pastels for a change. The pattern (in swedish) was simple, but securing all the loose ends took quite some time. I'm quite pleased with the result! Now let's just hope for a cold summer so that little S can use her cardigan before she outgrows it. Doesn't seem as if that's going to be much of a problem... 
 
 
 

 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar