2013-05-15

Adeles blöjtårta! - Adele's nappy cake!

 
 
När lilla S föddes delade jag rum med en tjej som fick en sådan rolig present till sin lilla bebis, nämligen en blöjtårta! Jag hade aldrig hört talas om dem förut men knappt hade jag hunnit hem förrän jag stötte på en ny blöjtårta på den här bloggen. I söndags fick några av våra allra bästa vänner en väldigt efterlängtad liten flicka och självklart skulle hon ha en blöjtårta! Det är ett väldigt enkelt pyssel och man kan improvisera lite som man vill. Man rullar helt enkelt ihop blöjorna och snor gummiband kring dem. Sen bygger man plattformar, snor stora gummiband runt dem och lägger den ena ovanpå den andra. Jag körde ner några grillpinnar mellan blöjorna för att binda ihop våningarna och göra tårtan lite stabilare. Pinnarna fungerade även som stöd för den lilla speldosemusen som fick bli kronan på verket. Den kan jag inte ta åt mig äran för tyvärr, den är köpt. Ja, sen är det bara att dekorera som man vill. Ett kul och lite annorlunda presenttips!   
 
**********
 
When little S was born I shared a room with a girl that recieved such a fun present for her baby, a nappy cake! I had never heard about them before but no sooner had I got back home than I stumbled on another one on this blog. Last Sunday some of our best friends had a beautiful baby girl and of course I had to make her a nappy cake! It's quite easy, you simply roll up the nappies and wrap rubber bands around them. Next you group them together to form platforms, wrap large rubber bands around them and stack the platforms one above the other. I used some wooden skewer sticks to tie the cake together. They also doubled as support for the little musical box mouse that crowned the whole thing. Finally you it's up to you to improvise and decorate much as you wish. A fun idea for a present!





1 kommentar: