2012-01-09

Balett-tofflor för frusna tår!

Fick underbart mjukt, lila Eskimo-garn i julklapp av finaste vännen M (många M blir det)! Tusen tack! Garnet var tänkt till ett par raggsockor men jag valde att virka ett par "balett-tofflor" av det istället. För övrigt likadana som vännen-M själv hade knåpat ihop. Mönstret hittade jag på Drops Garnstudios hemsida http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=113&d_id=32 där jag är en trogen besökare. Jag älskar att virka när det går så här snabbt och lätt och dessutom blir både fint och användbart. Nåja, användbart kan kanske diskuteras. Ibland tenderar ivern att ta överhand och tofflorna blev tyvärr lite väl stora. Att virka om är inte aktuellt så jag gjorde snodden lite kortare bara så att de sitter på bättre. Kanten gjorde jag i mörklila restgarn och knapparna fyndade jag i mammas gedigna knappsamling. De här tossorna kommer att värma många frusna små tår i vinter!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad fina dom blev! Om dom är för stora kan man väl tvätta dom?! Då kanske dom blir tovade och kanske lite små... Du får väl experimentera :) Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Det har du rätt i! Kanske får prova det, hoppas bara de inte blir för små då... Kram

    SvaraRadera